Détail de l'éditeur
Lannoo Publishers
localisé à :
Tielt
|
Documents disponibles chez cet éditeur (3)
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche
Francis Alÿs, A story of deception / Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers (2011)
Titre : Francis Alÿs, A story of deception Type de document : texte imprimé Editeur : Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers Année de publication : 2011 Importance : Vol 1. (199 p.) Présentation : ill. coul & noir et blanc ISBN/ISSN/EAN : 978-90-209-9153-6 Prix : 30,30 € Note générale : Biographie
4ème de couverture
Résumé
Une rétrospective des peintures, dessins, vidéos, animations et installations de l'artiste autour de ses thèmes de prédilection, comme les conflits frontaliers, les crises économiques, les situations de tous les jours.
Du même sujet
Francis Alÿs : a story of deception
Exposition. Londres, Tate modern. 2010
Exposition. Bruxelles, Wiels-Centre d'art contemporain. 2010-2011
Exposition. New York, Museum of modern art. 2011
Langues : Français (fre) Catégories : ALYS Francis Index. décimale : 709.2 MONOGRAPHIES D'ARTISTES XXe-XXIe s. Résumé : Une rétrospective des peintures, dessins, vidéos, animations et installations de l'artiste autour de ses thèmes de prédilection, comme les conflits frontaliers, les crises économiques, les situations de tous les jours. Francis Alÿs, A story of deception [texte imprimé] . - Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers, 2011 . - Vol 1. (199 p.) : ill. coul & noir et blanc.
ISBN : 978-90-209-9153-6 : 30,30 €
Biographie
4ème de couverture
Résumé
Une rétrospective des peintures, dessins, vidéos, animations et installations de l'artiste autour de ses thèmes de prédilection, comme les conflits frontaliers, les crises économiques, les situations de tous les jours.
Du même sujet
Francis Alÿs : a story of deception
Exposition. Londres, Tate modern. 2010
Exposition. Bruxelles, Wiels-Centre d'art contemporain. 2010-2011
Exposition. New York, Museum of modern art. 2011
Langues : Français (fre)
Catégories : ALYS Francis Index. décimale : 709.2 MONOGRAPHIES D'ARTISTES XXe-XXIe s. Résumé : Une rétrospective des peintures, dessins, vidéos, animations et installations de l'artiste autour de ses thèmes de prédilection, comme les conflits frontaliers, les crises économiques, les situations de tous les jours. Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L000014942 709.2 ALŸ Ouvrage Limoges - Bibliothèque 0 ARTISTES XXe et XXIe s. Disponible Johan Creten Naked roots / Museum Beelden aan Zee (Pays-Bas, La Haye) / 2018
Titre : Johan Creten Naked roots : [exposition, La Haye, museum Beelden aan Zee, 01.06.2018-23.09.2018] Titre original : Naakte wortels Type de document : texte imprimé Auteurs : Museum Beelden aan Zee (Pays-Bas, La Haye), Auteur ; Joost BERGMAN, Commissaire d'exposition ; Johan CRETEN, Auteur ; Xavier DE JONGE, Traducteur Autre Editeur : Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers Année de publication : 2018 Importance : 1 vol. (135 p.) Présentation : ill. en coul. Format : 32 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-94-014-5512-1 Langues : Néerlandais (dut) Anglais (eng) Catégories : BRONZE
CERAMIQUE
CERAMIQUE CONTEMPORAINE
CRETEN Johan
OISEAU
SCULPTURE
SCULPTURE BRONZEIndex. décimale : 709.2 MONOGRAPHIES D'ARTISTES XXe-XXIe s. Résumé : Catalogue publié à l'occasion de l'exposition Naked Roots/Naakte Wortels de Johan Creten présentée au museum Beelden aan Zee de La Haye du 1er juin au 23 septembre 2018. Johan Creten Naked roots = Naakte wortels : [exposition, La Haye, museum Beelden aan Zee, 01.06.2018-23.09.2018] [texte imprimé] / Museum Beelden aan Zee (Pays-Bas, La Haye), Auteur ; Joost BERGMAN, Commissaire d'exposition ; Johan CRETEN, Auteur ; Xavier DE JONGE, Traducteur . - Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers, 2018 . - 1 vol. (135 p.) : ill. en coul. ; 32 cm.
ISBN : 978-94-014-5512-1
Langues : Néerlandais (dut) Anglais (eng)
Catégories : BRONZE
CERAMIQUE
CERAMIQUE CONTEMPORAINE
CRETEN Johan
OISEAU
SCULPTURE
SCULPTURE BRONZEIndex. décimale : 709.2 MONOGRAPHIES D'ARTISTES XXe-XXIe s. Résumé : Catalogue publié à l'occasion de l'exposition Naked Roots/Naakte Wortels de Johan Creten présentée au museum Beelden aan Zee de La Haye du 1er juin au 23 septembre 2018. Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L000020058 709.2 CRE Ouvrage Limoges - Bibliothèque 0 ARTISTES XXe et XXIe s. Disponible Mémoires vives / Liedts-Meesen Foundation / Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers (2019)
Titre : Mémoires vives : from Nam June Paik to sliders lab ; [exhibition, Ghent, Liedts-Meesen Foundation, 12/01-10/03/2019] Type de document : texte imprimé Auteurs : Liedts-Meesen Foundation, Collectivité éditrice ; Jinsuk SUH (19..-....), Auteur ; Larisa DRYANSKY, Auteur ; Patrick NARDIN, Auteur ; Jean-Marie DALLET (1962-....), Commissaire d'exposition Editeur : Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers Année de publication : 2019 Importance : 1 vol. (245 p.) Présentation : ill. en noir et en coul., couv. ill. Format : 29 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-94-014-5853-5 Langues : Anglais (eng) Catégories : CATALOGUE D'EXPOSITION
INSTALLATION
PAIK Nam-June
VASULKA Woody
VIDEOIndex. décimale : 776.6 VIDEO Résumé : Video art appeared in the second half of the 1960s. This art form is related to the official television with which, however, it does not share the commercial side, aesthetic finality or manner of dissemination.
Under the impulse of Nam June Paik, the pioneers of video art wanted to blow up the aesthetic limits of traditional art by using technology, of which the product was more communication than an individual artwork. Video art was born from an interest in the intangible message of electronics as distinct from the static physical forms of traditional plastic arts.
The artists will mainly focus on concepts like power, mass media, television, broadcast, signal, technique. These concepts will open new intellectual horizons in which some saw the birth of a new episteme.
This idea of a changing world, which has led to a new intellectual era since the 1960s, is especially interesting because it parallels with the reflections that could be heard in the early 1990s when the computer became "personal," i.e. accessible for everyone.
For this reason, we would like to show in the exhibition that these two moments, that of the 1960s and that of the 1990s, cannot be seen apart from each other but are connected by secret ties. To begin to draw these ties we will follow the following three axes:
1. Devices, their use and their invention by artists
2. The memory and thus the archive
3. The multiplicity of screens as the construction of a new mental universe
To explore these relationships between two worlds, one analogue and the other digital, the exhibition will present installations, video films, sculptures, photographs, generative works and archival documents. Some of the works presented are considered as milestones of contemporary art. The exhibition will be held at two sites: Zebrastraat in Ghent and BOZAR in Brussels. (note de l'éditeur)Note de contenu : Featuring: Nam June Paik, Steina en Woody Vasulka, SLIDERS_lab (M. Billon, F. Curien, J.-M. Dallet, A. Sedes), Maria Barthélémy & René Sultra, Anne-Marie Duguet, Joost Rekveld Mémoires vives : from Nam June Paik to sliders lab ; [exhibition, Ghent, Liedts-Meesen Foundation, 12/01-10/03/2019] [texte imprimé] / Liedts-Meesen Foundation, Collectivité éditrice ; Jinsuk SUH (19..-....), Auteur ; Larisa DRYANSKY, Auteur ; Patrick NARDIN, Auteur ; Jean-Marie DALLET (1962-....), Commissaire d'exposition . - Tielt [Belgique] : Lannoo Publishers, 2019 . - 1 vol. (245 p.) : ill. en noir et en coul., couv. ill. ; 29 cm.
ISBN : 978-94-014-5853-5
Langues : Anglais (eng)
Catégories : CATALOGUE D'EXPOSITION
INSTALLATION
PAIK Nam-June
VASULKA Woody
VIDEOIndex. décimale : 776.6 VIDEO Résumé : Video art appeared in the second half of the 1960s. This art form is related to the official television with which, however, it does not share the commercial side, aesthetic finality or manner of dissemination.
Under the impulse of Nam June Paik, the pioneers of video art wanted to blow up the aesthetic limits of traditional art by using technology, of which the product was more communication than an individual artwork. Video art was born from an interest in the intangible message of electronics as distinct from the static physical forms of traditional plastic arts.
The artists will mainly focus on concepts like power, mass media, television, broadcast, signal, technique. These concepts will open new intellectual horizons in which some saw the birth of a new episteme.
This idea of a changing world, which has led to a new intellectual era since the 1960s, is especially interesting because it parallels with the reflections that could be heard in the early 1990s when the computer became "personal," i.e. accessible for everyone.
For this reason, we would like to show in the exhibition that these two moments, that of the 1960s and that of the 1990s, cannot be seen apart from each other but are connected by secret ties. To begin to draw these ties we will follow the following three axes:
1. Devices, their use and their invention by artists
2. The memory and thus the archive
3. The multiplicity of screens as the construction of a new mental universe
To explore these relationships between two worlds, one analogue and the other digital, the exhibition will present installations, video films, sculptures, photographs, generative works and archival documents. Some of the works presented are considered as milestones of contemporary art. The exhibition will be held at two sites: Zebrastraat in Ghent and BOZAR in Brussels. (note de l'éditeur)Note de contenu : Featuring: Nam June Paik, Steina en Woody Vasulka, SLIDERS_lab (M. Billon, F. Curien, J.-M. Dallet, A. Sedes), Maria Barthélémy & René Sultra, Anne-Marie Duguet, Joost Rekveld Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L000021377 776.6 LIE Ouvrage Limoges - Bibliothèque 0 MEDIUMS Disponible